Kampaň SKUSBUS

Slovenskí dopravcovia združení v Zväze autobusovej dopravy vytvorili zaujímavú kampaň na autobusovú dopravu pod názvom SKUSbus. Okrem pútavých sloganov na viac ako 400 autobusoch po celom Slovensku zaujali tromi novými videami. Viac informácií nájdete priamo na stránke www.skusbus.sk .

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt skusbus

ZSSK verzus RegioJet

Inštitút verejnej dopravy: RegioJet sa neustále len vyhráža

Autor: SITA, 4. januára 2017 17:28
Dopravná spoločnosť RegioJet podľa Inštitútu verejnej dopravy predkladá štátu samé nevyhovujúce podmienky. Dopravca najnovšie oznámil odchod z trate Bratislava - Košice.
Vlaková suprava RegioJetVlakový dopravca RegioJet oznámil ukončenie prevádzky vlakov na trati Bratislava - Košice.Foto: archívne, SITA/Jozef Jakubčo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

BRATISLAVA 4. januára (WebNoviny.sk) - Inštitút pre verejnú dopravu (IVD) považuje za otáznu úprimnú snahu súkromného dopravcu RegioJet dlhodobo zabezpečovať pre verejnosť určité spoje. V súvislosti s avizovaným ukončením prevádzky žltých vlakov tejto spoločnosti na trati Bratislava - Košice inštitút poukázal na to, že RegioJet sa neustále len vyhráža odchodom z tratí a predkladá pre štát nevyhovujúce podmienky.

"RegioJet sa od začiatku vstupu na železničný trh správa navonok komerčne, no zároveň si žiada dotácie tak, ako ich dostáva aj štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Aj spoločnosť ZSSK by vedela a mohla vykonávať len lukratívne spoje na komerčnom základe, ak by jej ustúpili a uvoľnili trh iní, pôvodní dopravcovia. Presne tak, ako to urobil pred pol druha rokom RegioJet," informoval v stredu predseda IVD Marek Modranský.

RegioJet podľa šéfa inštitútu navonok pôsobí ako populárny dopravca, ktorý sa odlišuje od tradičných. "Niektoré služby pozdvihol na vyššiu úroveň, no vyberať si len čerešničky z torty vie ktokoľvek. Model jeho podnikania je vsunúť sa do existujúceho, zabehnutého prostredia, dumpingovými cenami sa vyprofilovať do lepšieho svetla a s odstupom jedného-dvoch rokov, keď je trh vyčistený, tak si žiada od štátu tie isté dotácie, ktoré predtým dostával pôvodný dopravca," upozornil Modranský.

 

Záznam z diskusnej relácie Slovenského rozhlasu zo dňa 1.2.2017 po ukončení prevádzky RegioJetu k 31.1.2017 nájdete na tomto odkaze:

Vyber si svoj obľúbený druh dopravy

DO THE RIGHT MIX!

Aktuálny názov kampane pre zmenu myslenia a správnu voľbu dopravných prostriedkov v mestách.

Každý deň máme na výber ako cestovať do svojho cieľa.

Existujú finančne dostupné extrémy, ale aj napriek prípadnému súčasnému dostatku zdrojov, či už vlastných alebo externých,

musíme pamätať na to, že aj to naše jedno rozhodnutie môže výrazne ovplyvniť to, ako budú vyzerať ulice v našom meste.

 

do mix

Európsky týždeň mobility

 

 http://eurotm2017.eurotm.sk/content/uvod

 

Všetci obyvatelia mesta, ako aj samotný primátor mesta a jeho ďalší zástupcovia sa snažia o jeho rozvoj vo viacerých oblastiach, s cieľom nájsť správny mix služieb s ohľadom na obmedzené rozpočtové možnosti. Jednou z nich je aj oblasť dopravy.

 

Súkromných áut však čoraz viac pribúda, a s tým aj potreba riešenia statickej a dynamickej dopravy v meste, aby sa toto množstvo vozidiel vôbec zmestilo do jednotlivých lokalít mesta (centrum, obytné zóny, ai.), a aby sme neprišli do bodu, kedy budú vzácne plochy pre život samotných občanov obsadené neefektívne “len” parkujúcimi autami.  

 

Riešenie mobility zo strany mesta je preto mimoriadne dôležité. K tomu treba vytvárať pozitívny a uvedomelý prístup samotných občanov, aby sa začali správať zodpovednejšie a chápali jednotlivé kroky a rozhodnutia zo strany magistrátu. 

 

Z tohto dôvodu Európska komisia každoročne vyzýva všetky mestá členských krajín EÚ, aby sa zapojili do kampane pod názvom Európsky týždeň mobility (16. - 22. sept.) ktorá má napomôcť zmene myslenia ľudí, že význam a údajné výhody súkromných áut mnohí z nás naozaj iba zbytočne preceňujú, a používajú ich zbytočne na úkor ekologickejších a finančne menej náročných druhov dopravy (pešia dochádzka, bicykel, MHD).

 

Počet miest, ktoré intenzívne bojujú s nadmerným počtom áut, prehustenou a nebezpečnou premávkou, sa neustále zvyšuje, no dobrým znakom je, že sa zvyšuje aj počet miest, ktoré sa zapájajú do uvedených kampaní, s cieľom upozorniť samotných obyvateľov mesta a dať im možnosť počas tohto týždňa “ochutnať” aj iné formy dopravy, ako je len ich každodenné auto.

 

Ukážka kampane v meste Banská Bystrica v roku 2013.

Rovnaký počet (40 ľudí) a porovnávacia ukážka, ako vyzerajú naše ulice, keď sa ráno rozhodneme cestovať súkromným autom, autobusom MHD alebo na bicykli.

 

 

Regionálna verejná doprava

Aj toto je regionálna doprava.

 

Pozrite si video...

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=N_Si6Jg8-ds

Až v 85% áut len 1 osoba!

Až 85% všetkých osobných áut je v premávke obsadených len 1 (jednou!) osobou.

Každý sa sťažuje, že je málo miesta na parkovanie.

Čo tak zmeniť práve svoje auto za také, aké mi naozaj stačí a nebudem s ním mať problém parkovať kdekoľvek.

Navyše, je to elektro-mobil, ktorý má 0 emisií a náklady na jeho prevádzku Vám ušetria v priemere od 50 do 200 € mesačne! 

twizzy

Verejná doprava a jej význam

Auto je tá najdrahšia forma dochádzky. Viacerí z nás si myslia, že jazdiť autom je pre nich výhodnejšie ako autobusom.Nie je to len mýtus, ktorému veľa z nás podľahlo?Pri dochádzke do práce, na vyšetrenie, školy alebo na popoludňajšie hobby používame rôzne dopravné prostriedky (auto, autobusy, bicykel, ...).Je doprava vlastným autom naozaj tá najlepšia forma dopravy? Nie.


  Auto je tá najdrahšia forma dochádzky. Napr. typický obyvateľ Banskej Bystrice jazdiaci autom do práce má priemerné mesačné náklady vo výške až 95 €. Náklady na MHD v Banskej Bystrici vyjdú len na 20 € za mesiac, a to bez obmedzenia počtu jázd!

1. Verejná doprava je ten najlepší kompromis, ako stihnúť za deň čo najviac a za čo najmenej peňazí.

2. Ráno stretnete svojich známych na zastávke alebo v autobuse, porozprávate sa s nimi osobne, nie cez mail alebo sociálne siete.

3. Stihnete si prečítať učivo do školy na skúšku, prediskutovať to so spolužiakmi a známymi.

4. V autobuse môžete pokojne čítať noviny a správy na aktuálny deň bez stresu na vnímanie pozornosti pre okolitú premávku. Túto prácu robí za Vás školený vodič autobusu.

5. Po príchode do cieľa autobusom nemáte starosti s hľadaním voľného parkovacieho miesta (prípadne miesta, ktoré je aj ďalej, ale tam sa neplatí...).

6. Za volantom nemôžete mať zapnutý notebook a posielať z neho za jazdy maily svojim kolegom.

7. Počas aj krátkej cesty môžete vybaviť všetky zmeškané hovory a zavolať známym, s ktorými ste to sľúbili.

8. Večer si môžete dať v meste bez výčitiek drink a vrátiť sa pritom bezpečne domov.

9. Auto pre nás znamená len ďalšiu povinnosť a náklady, ktorých máme aj tak cez deň dosť ako napr. samotné vedenie vozidla, ostražitosť a sledovanie premávky, kontrola ukazovateľov paliva, zaradenej správnej rýchlosti, a kopec ďalších vecí, ktoré musíme vykonávať, a miesto toho nemáme možnosť venovať sa veciam, ktorým sa chceme a potrebujeme venovať.

 

10. Vlastníctvo auta si vyžaduje mnoho vedľajších úkonov a poplatkov, ktoré pri používaní verejnej dopravy ušetríte (kúpa alebo prenájom garáže/parkovacieho miesta, platenie leasingu, platenie poistného PZP, pravidelný servis, výmena pneumatík, ai.) Ročne tieto náklady vyjdú rodinný rozpočet pri priemernom aute bez PHM od 800 € a viac.

 

 

Verejná doprava okrem priamej služby prepravy osôb plní aj mnoho iných pozitívnych úloh.

Viacerí z nás si len začínajú uvedomovať jej význam.

Tu je video pre názornú ukážku, s čím sa mimo verejnej dopravy denne stretávame.

https://www.youtube.com/watch?v=cFxaLVp5ReY

 

 

Zdvojnásobte počet cestujúcich

Celosvetové ciele sú dnes upriamené na podporu ekologických a hromadných foriem dopravy.

Sú výhodnejšie vo všetkých stránkach v porovnaní s individuálnou motorovou dopravou. 

Využívať tieto formy znamená žiť zdravší a plnohodnotný život v súlade s celospoločenskými princípmi a cieľmi.

Zapojte sa aj Vy do tohto trendu a uvidie na sebe pozitívne výsledkz tohto rozhodnutia. 

 

ptx2

Znečistenie ovzdušia v mestách

Toto sa bude viac a viac opakovať v každom meste a väčšej aglomerácii s rozvinutou motorizovanou dopravou, ak každý z nás nezmení svoje správanie pre zlepšenie životného prostredia. Nemusí to byť ani Paríž, ale aj Bratislava, Zvolen, Lučenec a iné slovenské mestá, kde už dnes nemáme kde zaparkovať, ale robíme si to sami. Tým, že si namýšľame "ako nám auto pomáha a dáva nám slobodu". Väčší stres je dnes už cestovať v niektorých mestách autom v porovnaní s akýmkoľvek iným druhom dopravy. Parkovať je už v niektorých zónach celkom nemožné. Mestá, tým, že túto situáciu a rozvoj dopravy neriešili pred niekoľkými rokmi, sú dnes úplne bezradné, a musia tolerovať parkovanie prakticky všade - na chodníkoch, zeleni, a iných miestach, kde sa predtým hrávali deti, alebo tie plochy tvorili pekné okolie obytných domov, kde ĽUDIA STÁLE ŽIJÚ. Pamätajme, že mestá nie sú pre autá, ale pre ľudí...

 

http://www.tvnoviny.sk/zahranicne/1748011_nebo-nad-parizom-sa-zmenilo-na-nepoznanie.-vieme-co-za-to-moze?fb_action_ids=10203359388493612&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582paris